Måndag och föreläsningar

Då var det åter ny vecka och även påskveckan. Idag har det fallit små snöflingor hela dagen, inget roligt väder alls. Jag som trodde att våren var här. Jaja, bara att vänta ett tag till då. Förbannade snö. Det svänger då rejält med vädret, för i lördags regnade det mycket och nu snöar de. Kan inte vädergudarna bestämma sig.

Idag har vi haft föreläsning hela dagen i skolan mellan 8:30-14, om nervsystemets olika sjukdomar. Epilepsi, MS, parkinson, stroke och demens. Väldigt intressant. Fast man blir trött efter en heldags föreläsningar. När jag kom hem vid 15:30 tiden lagade jag mat på engång och sen satte jag mig i soffan med en kopp kaffe och kikade på förkväll. Ska ta en liten promenad nu snart, så kanske man piggnar på lite. Sen kika på halvåtta hos mig ett favorit program hos mig, tycker det är så roligt att få följa nya människor varje vecka, få följa med dom hem och se hur dom har det och bli inspirerad till många nya maträtter. Älskar att laga mat och baka. Sen är det ju Arn också. Efter det får det faktiskt bli sängen, känner att det är behövligt nu, sova!

Har även suttit och funderat ut vad jag ska baka för gott och ta med i påsk, då vi kommer fira påsken i stugan. Kom fram till att det får bli mammas goda ananaspaj, den var det väldigt länge sen man åt. Receptet på denna paj har jag fått av min älskade mamma. Kommer bjuda på det här utifall nån är sugen på att prova denna gudomligt goda och enkla ananaspaj.

Ha en fortsatt trevlig måndag mina vänner. Kram på er.

Ananaspaj
Paj botten:
150 g smält smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver.

Fyllning:
2 dl creme frachie
1 burk krossad ananas
1 ägg
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker

Blanda ihop allt till pajbotten och tryck ut i en smord pajform. Blanda sedan ihop alla ingredienser till fyllningen och bred ut över pajbotten. Grädda i 225 grader 20-30 min. Klar att avnjutas med en kopp kaffe!


Kommentarer
Lotta

Åh vad god pajen lät och vad "påskig" :) Gul och fräsch ananas!



Åh vad roligt att höra att du känner dig säkrare på nervsystemet. Efter ett tag brukar det mesta falla på plats och poletterna ramlar ner och man håller koll på det hyfsat :) Stort lycka till! Häääärlig torsdag då att sluta 12. Vilken belöning! Vad roligt att du trivs så bra och tycker om utbildningen :D



Skönt att ni får hemmastuider över påsklovet så ni kan bestämma ledighet själv och kanske få lite ledighet över :)



Hoppas ni får en trevlig påsk i stugan och att vädergudarna ger hela Sverige sol över påsk. Det skulle väl vara perfekt?:)



Åker till Ödeborg på torsdag och Simon åker till Edsbyn imorn redan :)



Kram, kram på er och fortsatt trevlig vecka!



2010-03-30 @ 15:28:59
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0