Sköna maj välkommen!

Nu har vi vänt blad i almenackan och välkomnar sköna maj! Känns helt underbart att vi äntligen kommit in i maj månad, snart så väntar den härliga sommaren runt hörnet. Valborgshelgen har varit toppen i stugan. Har umgåtts med pappa, Monica, Jonte och alla vovvar hela helgen, har hjälpt pappa och Jonte med ved, spikat upp lite nya fågelholkar, premiär grillat vilket smakade underbart, haft främmande av Freddan och Johhanes, fikat, läst och promenerat. Helt enkelt haft en riktigt mysig och avkopplande helg i vårt paradis vilket passade umärkt för min förkylda kropp. Var meningen att det även skulle bli en fisketur i båten men tyvärr så var det för lite vatten i sjön ännu, så vi fick inte ut båten. Men det känns så bra att sjöarna äntligen är isfria, ett säkert vårtecken!

Kom hem idag vid 14 tiden, tog då en skogspromenad med Freja, sen har jag packat upp, duschat, varit iväg på ica och handlat och sen lagat mat. Fick bli nått snabbt och enkelt ikväll, felix kycklingpytt. Jättegod. Nu ska jag mysa ner mig under filten brevid Freja som alldeles nyss kom upp till mig i soffan och la sig alldeles tätt intill mig då det utanför vårt fönster är ungar som smäller med smällare, hon är lite rädd. Ska dricka en kopp te och kika på humorgalan på tv4.

Hoppas ni alla haft en trevlig valborshelg.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0