Tisdag och snöväder

Godkväll på er allesammans! Då var det åter tisdag igen då, och till helgen stundar advent. Tänk att det imorgon är 1 månad kvar till mysiga julafton, längtar! I söndags efter vi kommit hem från 4års kalaset hos gofisen Alfred så kunde jag inte hålla mig längre utan då åkte ljusstaken och adventsstjärnan fram, likaså julgardinerna. Jaja det kanske var liiite för tidigt att sätta upp julgardinerna, men jag tycket att jag lika gärna kunde göra det då jag plockade fram till advent. Så nu är det riktigt mysigt här hemma hos oss.

Igår hade vi som vanligt självstudiedag och dagen började med träning på gymmet med Anna på morgonen. Sen hem och tvätta. Sen orkade jag inte sätta näsan i boken och plugga, så jag struntade i det helt och hållet. Den sista inlämnings uppgiften i etik och livsfrågor i vård och omsorgs kursen får vänta tills på fredag. Känner att jullovet är så välkommet nu!

Idag har vi ialf haft en lämplig skoldag, vi var på teater på förmiddagen och sen efter lunchen tittade vi på en film och sen diskuterade vi kring den. Skönt med sånna här skoldagar ibland med. Kom hem vid 16:30, började direkt med maten som ikväll blev gulaschsoppa, så gott och det passade alldeles utmärkt att äta en varm soppa denna tisdag, idag har det snöat stora, fina snöflingor MEN det blåser iskallt och starka vindar med -8 grader. Buuuurrrr säger jag. Myser inomhus ikväll under filten, med en kopp te och kikar på tv. Å såklart tända ljus!

Ha en fortsatt trevlig kväll. Kram på er ♥


Kommentarer
Mari

Vad mysigt med tända ljus!

2010-11-23 @ 21:17:06
URL: http://mammagladh.blogg.se/
Lotta

Åh det måste ha suttit fint med en soppa idag denna kalla,snöiga och blåsiga dag :) Ja men visst är skönt med lite "lugnare" dagar i skolan också.



Haha japp det måste ha blåst från taket här bredvid rätt på fönstret :P Puh vilket väder! Skottade fram bilen innan träningen(tog 20 min) och precis när jag var klar kom plogen och skottade upp en fin STOR kant så jag inte kunde komma ut därifrån... Började kasta iväg några större snöklossar för hand då det kom ut en äldre man från sitt radhus och erbjöd mig att låna hans spade. Vilken vänlig själ! :) Det finns så snälla människor, och jag slapp bli sen till träningen. Tänker på den snälla herren än, åh han gjorde min dag i snöovädret :)



Hoppas ni haft en mysig kväll inomhus! Nu ska vi lägga oss här. Godnatt Maria och ha en trevlig dag i skolan imorn.



Kram, kram

2010-11-23 @ 22:37:41
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0