En känslosam dag ♥

Godkväll på er. 10 februari och det är min älskade mammas födelsedag, känslosamt och jobbigt. Saknar dig så mycket mamma, önskar att du vore här! Vi var till graven och tände ljus ikväll, så vackert. Stort grattis på din födelsedag älskade mamma ♥

Igår var vi till Gävle på studiebesök på sjukhuset, vi var på IVA (intensiv vårds avd) och på akuten. Var väldigt intressant att få se hur allt går till. Skulle vara roligt att få jobba med intensiv vård sen, kanske man hamnar där då man blir klar i skolan till sommaren. Vid 14 tiden var vi klara och då åkte jag och Anna till Ikea för att shoppa, fyndade värmeljus, doftljus, sängkläder och servetter. Och inne på HM köpte jag ett par svarta jeans leggings. Var hemma igen vid 19:30 tiden, duschade och slappade sedan i soffan innan man stupade i säng och somnade på direkten. Men det var en riktigt trevlig och mysig dag i Gävle.

Idag började vi inte förräns 12:30. Har haft föreläsning om chock idag och tittat på 2 st kortare filmer. En lämplig skoldag mellan 12:30-15:30.

Nu sitter jag här i soffan, har tänt ljus och kikar på halvåtta hos mig. Freja ligger på golvet och tuggar nöjt på sitt nya tuggben. Utanför vårat fönster vräker snön ner, och så har det gjort hela dagen lång... stor suck! Jag som vill ha vår nu tack. Är så less på denna snö. Men en som uppskattar den är Freja, hon skuttade och sprang runt som en galning i snön ikväll, är så roligt att se på henne. Ett riktigt energiknippe :-)

Imorgon väntas skola mellan 8-14:10, sen hem och städa och ha fredagsmys! Ha en fortsatt trevlig kväll alla mina vänner. Kram på er.


Bjuder på en somrig bild. Denna är från sommaren 2009.



Kommentarer
klara

jobbig dag för dig maria, tänker på dej!! Ja dagen blir faktiskt såå mkt längre när snön bara öser ner, att de aldrig slutar!! Vår vill jag också ha, tänk va skönt när man kan se en bar mark!:)

2011-02-10 @ 22:05:05
URL: http://klaradavidsson.blogg.se/
Lotta

Ja fy förstår att du saknar din mamma EXTRA mycket vid sådana här dagar. Men vad fint hon måste ha det vid graven nu!



Vad roligt med en tripp till Gävle och studiebesök också. Ska bli så spännande sen när du går ut som färdig undersköterska till sommaren och skall ut och jobba med sådant du verkligen vill hihi.



Ja va fan skulle den här snön komma för?! Simon berättade att det verkar vara lite problem med snön hos er idag? Kaos i Stockholm också.. Här virvlar snön och BLÅSER som tusan, bläää! Men som du sa, hundarna älskar ju snön och det är jätteroligt att se dom skutta och leka :)



Hoppas det går bra i skolan idag och ha en fortsatt mysig fredag Maria :)



Vi är i Ödeborg i helgen.

Kram, kram

2011-02-11 @ 12:07:28
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0