Februari månad

God förmiddag på er alla. Då var vi inne i februari månad, denna tisdag. Idag här i Hälsingland bjuds det på en liten försmak av våren tycker jag, det är plus 4,7 grader ute, småregnar till och från och sån där frisk härlig luft. Det var en uppfriskande 45 min promenad jag och Freja tog idag, man kände verkligen hur kroppen fylldes på med energi. Och bara det att det blivit ljusare om dagarna, gör mycket! Nä nu får väl våren ta och komma snart va?!

Efter promenaden tog jag och tränade från min bok som jag köpte i lördags, tillsammans med pilatesbollen. Känns bra att man kan köra träningspass hemma också nu då skolan tar upp väldigt mycket tid, så man hinner inte iväg varje vecka till gymmet. Men jag kan säga såhär, det var inte det enklaste att träna hemma då man har en nyfiken liten tax. Freja funderade nog vad jag gjorde, för hon var fram till mig flera ggr och nosade mig i ansiktet, viftade sådär gulligt med svansen och gav mig den där blicken som sa  "vad tusan gör du för nått matte... ska vi busa.." Haha, ja dom är för härliga!

Nu sitter jag här med en kopp nybryggt kaffe. Ska ta och läsa på lite inför seminariet vi har på torsdag om sjukvårdshygien, sen blir det matlagning pasta och köttfärssås och sen en lugn och mysig tvkväll i soffan. Imorgon väntas en tripp till Gävle med Nettan, ska shoppa och så har jag ett inbokat återbesök på memira ögonlaser.

Ha en fortsatt trevlig dag alla goa vänner! Kram på er.



Köpte en mjölkskummare (heter det så?) i lördags, så nu kan man skumma mjölken riktigt då man gör iordning en kopp caffe latte. Dagens kopp har även lite kanel på toppen, mums!





Kommentarer
Lotta

Hej Maria!



Just nu hoppas jag att du har det härligt och roligt i Gävle och att det går med besöket på memira :) Längtar efter en uppdatering hihi.



Åh vad du är snäll! Tack detsamma. Tänk vilken glädje och värme du sprider Maria! Älskar att klicka in på din blogg och läsa. Det är verkligen en dagsrutin :)



Hahahahaha, ser riktigt framför mig att du försöker träna och Freja vill vara med och leka :P Nej vi får inse att har man hund så är detta svårt.. haha.



Thanks, det var så j*vla skönt att den är klar! Puh. Hur går det med inlämningsuppg och pluggandet till seminariet? Egentligen behöver jag inte fråga då du är så duktig men :)



Tack, det har varit underbart med två hemmastudiedagar. Att kunna plugga och göra som man vill. Alldeles perfekt emellanåt.



Ha en fortsatt trevlig dag Maria :)

Kraaaaam på er!



2011-02-02 @ 14:17:41
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0