Självstudier!

Godmorgon! Tisdag och för min del, självstudier. Skönt att ha det varje mån-tis-ons. Man väljer själv hur mycket man vill sitta och plugga, eller om man istl pluggar på helgen. Och eftersom jag gjorde klart den första inlämnings uppgiften ihelgen, som ska vara inlämnad denna vecka, så har jag rätt fria självstudiedagar denna vecka. Ska dock läsa på om njurarnas anatomi/fysiologi idag, har redan läst igenom det 2 ggr igår men ska läsa lite mer idag. Vi ska göra ett grupparbete om njurarna och vätskebalans på torsdag, därför vill lärarna att vi ska läsa på lite först! Just nu sitter jag fortfarande iklädd i pjyamas i soffan, och tittar på nyhetsmorgon.

Igår var det åter en dag med takdropp och plusgrader, på morgonen då man vaknade strax före kl 8 var det 3 plusgrader men ishalka. Hade ej hunnit sandats överallt, så det var rätt nära att man druttade på rumpan då man var ut och rastade Freja. Efter frukosten tog vi en långpromenad och då hade solen letat sig fram och graderna visade 5 plusgrader, man fick en försmak av våren! Underbart. På vägen hem, så gick vi förbi pappa och hälsade på en sväng, drack en kopp kaffe.

Idag är det lite kallare, -5 och mulet väder. Men ska strax bege mig ut på en promenad med Freja innan man ska plugga lite. Hoppas ni alla får en riktigt fin och mysig tisdag. Kram på er.



Njuter av en kopp nybryggt kaffe nu, med skummad mjölk och lite kanel på toppen. Gott!



Kommentarer
Lotta

Men hjälp vad gott kaffet såg ut! Mums :) Jaså så nu har ni fått minusgrader igen, är det fortfarande snorhalt ute? Här är det +4 grader idag men imorgon skulle det tydligen då mot minus igen.



Vad roligt att du tycker det är så intressant och att detta är ditt område hihi. Ja men oj då har en del att göra ja. Lycka till! Du är ju så duktig. Hjälp vad du pluggar!



hehe nej visst låter det bra att våren kan komma tidigt iår? :) Ja jag pratade faktiskt med Simon häromdan om det men det verkar som att våra scheman krockar ganska mycket nu de kommande 10 veckorna.. Vill ju så gärna snart åka upp igen. Saknar ju er också så! Ni är så gulliga :)



Nu har jag lagt ut ett blogginlägg om böckerna. Dock ville jag endast låna marknadsföringsboken då jag inte tycker det är en bok jag vill spara på senare, men redovisningen köpte jag :) Jaså, hur många böcker skall ni ha till denna kurs?



Hoppas du får en bra självstudiedag!

KRAM

2011-01-18 @ 10:27:37
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Elin Gabriella - Mops & Chihuahua

Åh, det kaffet såg inte helt fel ut :)



Hihi, ne men jag vet inte vad man skulle rimma på tax. Du får komma på något bra ;)



Kram!

2011-01-18 @ 13:08:37
URL: http://elingabriella.blogg.se/
Maja/Cactusvit

Har försökt att lämna några rader hos dig två dagar i rad utan att lyckas. Ger det ett nytt försök nu!



Till 99% så är det troligtvis en liten kille som i denna stund bökar runt i min mage. Vi skulle bli mycket förvånade om en tjej tittar ut men man ska väl aldrig vara helt säker. =)



Mums så gott det såg ut med lite kanel på toppen! Kram från mig! /Maja

2011-01-19 @ 23:27:19
URL: http://cactusvit.blogg.se/
Lotta

Hahahahaha oj, skrivit både tisdag och onsdag.. undrar hur tankspridd jag var. Haha! Bra att du rättade mig där :)



Åh vad härligt med fint väder och en långpromenad på det! :) Ja vi mötte en hel del som var ute och gick hihi.



Maträtten var inte alls som jag hade tänkt mig. Jag tyckte inte den föll mig i smaken men Simon tyckte maträtten var sådär. Inget vi skall laga igen :P Åh vad gott med dragonkyckling, det var längesedan man lagade!



Hoppas du får en bra dag i skolan idag Maria :) Och vi tre vill passa på att önska er en trevlig helg! Imorgon åker nämligen jag och Ebba till Ödeborg medan Simon skall ha en grabbkväll här i trollhättan :) KRAM på er!

2011-01-20 @ 08:53:13
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0