Jobb och långpromenad

God förmiddag på er. Måndag och midsommar veckan är här. För min del innebär denna vecka en hel del jobb, är bara ledig på torsdag. Kommer som sagt jobba hela midsommar helgen, vilket känns trist men det ger en hel del extra pengar, så jag får se det som en liten morot så ska det nog gå bra att tillbringa midsommarhelgen på jobbet!

Min helg har varit lugn och mysig. Igår fick jag lite ångest för allt gott jag stoppat i mig under helgen, så jag och Freja begav oss ut på en långpromenad med ny musik i mobilen. Härligt. Väl hemma igen fick jag nått ryck och bakade kolakakor, bra att ha i frysen då man får främmande, vilket vi fick på kvällskvisten. Vid 18 tiden kom Klara och hennes hund och hälsade på, vi drack kaffe och åt av kolakakorna (det var långpromenaden det, haha) och pratade massor, alltid lika trevligt. Sen tittade jag på filmen på femman, innan jag kröp ner i sängen.

Idag vaknade jag vid 7:30, drog mig nån minut innan jag steg upp. Åt frukost och tog sen samma långrunda som igår, och idag hade vi sällskap av solen som värmde. Freja gick i och badade till och med. Nu sitter jag här med en kopp kaffe, ska ta och göra i ordning några matlådor som man kan ta med sig till jobbet. Sen vid 15 tiden är det dags och bege sig till jobbet. Har ett kvällspass nu, och likaså imorgonkväll. På onsdag jobbar jag 7-15:45, ledig torsdag (skönt) midsommar afton 14-21:45, midsommardagen delad tur 7-12:30-14:30-21:30 och söndag 6:45-15:15. Längtar tills första lönen kommer :-)

Hoppas ni alla får en riktigt bra vecka. Utifall jag inte hinner kika in något mer innan midsommar så får jag väl passa på nu och önska er alla en TREVLIG MIDSOMMAR


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0