Advents fint

Godmorgon! Här har man varit uppe sedan 7:30. Härligt och vakna tidigt på morgonen och ta det lugnt, men ibland är det även skönt med en behövlig sovmorgon :) Dagens väder här i Hälsingland är gråmulet och 0 grader, typiskt novemberväder, som kan vara trist och grått. Nu tycker jag faktiskt att snön får komma, man vill ju ha lite julkänsla första advent. Kändes lite konstigt att sätta upp julgardinerna och adventsstjärnorna i måndags, då man tittade ut genom fönstret och möttes av grön gräsmatta och plusgrader.

Ska strax göra mig klar för och åka till min hjärtläkare på det årliga återbesöket. Pappa följer med, vi tänkte passa på och handla lite julklappar med. Imorgon ska jag baka det sista till kalaset, igår blev saffransbullarna klara. Lotta och Helene kom över på en fika och fick provsmaka nybakade bullar. Trevligt med främmande.

Nä nu så måste jag sätta fart. Ha en toppenbra dag allesammans.


Köket. Stjärnan i fönstret köpte jag på Rusta. Är nöjd med den, men svor en lång ramsa innan den hängde bra i fönstret, haha! Men nu så är den på plats och sprider ett varmt, mysigt sken.


Tvrummet, denna stjärna har fått följt med i några år. Köpte den på jotex, tycker den är så fin. Ljuset är det jag har på köksbordet, i mitt zinkhjärta med mossa runt om. Åh vad mysigt det är med julen, längtar tills man får julpynta mera.



Kommentarer
Elin Gabriella - Mops, chihuahua och bebis i magen ♥

Åh så mysigt :)



Svar: Oljan säljs i hälsokostbutiker för ca 40:- :)



Kram ♥

2011-11-23 @ 17:42:46
URL: http://elingabriella.se
Lotta

Åh vad mysigt och fint du gjort i lägenheten! Är riktigt avis hihi ;).



Hoppas dagen i Söderhamn gick bra och att ni hittade lite julklappar :) Jag är i princip klar med alla julklappar. Har Simon kvar vilken är den svåraste att köpa till haha.



Saknar er finisar! Kram kram

2011-11-23 @ 19:22:10
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Helena

Ville bara säga att jag brukar läsa din blogg men är dålig på att kommenterar :)

2011-11-24 @ 09:16:14
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
emma

härliga bilder!

2011-11-24 @ 13:27:45
URL: http://enlitentax.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0