Första lektionen

Godkväll på er. Idag har jag varit iväg på min första körlektion på körskolan och det gick hur bra som helst. Jag som var så nervös innan, men de där var ju inget att vara nervös inför. Hon sa att det märktes att jag kört vädligt mycket hemma, och hon tyckte att det gick bra.

Ja nu är det säkert många som höjer på ögonbrynen och tänker, snart 30 år och inte har något körkort ännu. Nä tyvärr så har det blivit så. Började övningsköra då man hade åldern inne, med mamma. Var på väg där ett tag och skriva in mig på körskolan, men tappade intresse. Man tycket att det gick så bra och ta sig fram med buss. Sen blev mamma sjuk i cancer och allt gick så snabbt där, man hade inte en tanke på körkort då. Det liksom fanns inte i min värld just då. Sen efter hennes hastiga bortgång (tog drygt 7 månader efter hon fått beskedet) så rasade hela livet samman och allt kändes bara skit. Inget var roligt längre. Men nu så har jag lovat både mamma och mig själv att jag ska tamefan ha mitt körkort till sommaren! Bara kämpa på nu, köra mycket hemma och plugga teori som en tok! Nästa gång jag ska iväg till körskolan är den 7 maj, sen den 10-14-16 maj. Jag hade velat köra redan nästa vecka, men tyvärr så var det fullbokat enda fram tills den 7 maj. Köpte ett paket med 5 körlektioner, så jag hoppas att man klarar sig på dem och kanske 3 st till. Åh vad jag längtar tills man har körkortet i handen och man får sätta sig själv i en bil och köra iväg. Vilken frihetskänsla och lättnad!

Det börjar närma sig flytt också för våran del :-) Längtar jättemycket. Vi ska ta och börja packa nu i helgen och sedan packa det sista under nästa vecka, för sen så den 2 maj får vi nycklarna till vårat gemensamma hus! LYCKA!! :-)

Passar på att önska er alla en trevlig helg redan nu. Imorgon kommer go grabbarna hit och stannar till måndag. Det blir fredagsmys med tacos och sen får vi se vad helgen har mer att erbjuda. Kram på er!


Kommentarer
Lotta

Åh det låter jättebra, och jag tror du kommer fixa körkortet galant :) Du är envis och duktig!



Hihi nemen just det ja, nu är det snart maj och det är ju alltså snart dags för att flytta :D Fasen vad roligt!! Kan inte förstå att du längtar ;)



Hoppas ni får en kanonbra helg med go grabbarna! Jag skall till Ödeborg en snabb sväng och jobba ett pass på lördag annars är det c-uppsatsskrivande som tar upp all tid. Kram, kram

2012-04-19 @ 19:25:26
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0